Autor przekonuje, że upowszechnienie internetu i praktycznie nieograniczony dostęp do informacji wcale nie ułatwiły pracy dziennikarzom zajmującym się gospodarką. Bo rewolucja cyfrowa ma też drugie oblicze, wyrażające się m.in. pogonią za klikalnością, za unikalnymi użytkownikami, czasem pobytu na stronie internetowej. A to często sprawia, że na dalszy plan schodzą wiarygodność, rzetelność i obiektywizm, kamienie węgielne prawdziwego dziennikarstwa. Tymczasem w dziennikarstwie ekonomicznym nie ma miejsca na błędy, bo mogą się one błyskawicznie przełożyć na błędne decyzje rynku, czy zwykłego konsumenta.
Era cyfrowa to także era fake newsa, o czym traktuje druga część wykładu. Autor przywołuje dane obrazujące jak powszechnym zjawiskiem jest manipulowanie informacją w internecie. Radzi jak - z punktu widzenia dziennikarza ekonomicznego - przed tą manipulacją się bronić. Prezentuje listę błędów warsztatowych, które mogą prowadzić do efektu fake newsa, sprawiając, że prawdziwa informacja będzie już na pierwszy rzut oka podejrzana dla czytelnika czy słuchacza.
Prasowa Akademia Pieniądza to bezpłatne szkolenia dla dziennikarzy, blogerów i studentów którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę ekonomiczną. W ramach projektu odbędzie się warsztat praktyczny (uczestnik wybiera jedną z lokalizacji spośród 16 miast) oraz pięć szkoleń on-line udostępnionych na platformie e-learningowej (https://akademia.pap.pl).
Projekt "Prasowa Akademia Pieniądza III edycja" realizowany jest przez Polską Agencję Prasową we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Szkolenie będzie realizowane w okresie od stycznia do 31 października 2020 r. Przygotują je i poprowadzą wykładowcy SGH w Warszawie oraz redaktorzy PAP. Szkolenie jest bezpłatne. Aby wziąć w nim udział trzeba się zarejestrować.
Regulamin i szczegóły na https://akademia.pap.pl
Zapraszamy też do śledzenia Prasowej Akademii Pieniądza na Facebooku https://www.facebook.com/events/528100704584617/