AKTUALNOŚCI
2022-11-23
Oceń IV edycje Prasowej Akademii Pieniądza
Zachęcamy wypełnienia ankiety na temat Prasowej Akademii Pieniądza - szkolenia z ekonomii dla dziennikarzy i blogerów. Każda Państwa sugestia jest dla nas bardzo ważna.

Ankieta pozwoli Państwu ocenić poszczególne działania IV edycji projektu Prasowa Akademia Pieniądza, tj. szkolenia online, praktyczne warsztaty, publikacje edukacyjne czy testy wiedzy. Prosimy o opinię na temat tych elementów projektu, z których Państwo skorzystali. Każda sugestia jest dla nas bardzo ważna.

Ankieta dostępna jest pod tym adresem: https://papiv.webankieta.pl/ 
2022-10-31
Zakończyła się IV edycja Prasowej Akademii Pieniądza
Z dniem 30 października zakończyła się IV edycja Prasowej Akademii Pieniądza. Wszystkie materiały edukacyjne pozostają jednak do dyspozycji dziennikarzy i blogerów interesujących się gospodarką i ekonomią.
2022-10-30
Od handlu wymiennego do własnej waluty: krótka historia pieniądza
"Money makes the world go around" – śpiewała Liza Minelli w filmie "Kabaret" i trudno o bardziej zwięzłą definicję znaczenia pieniądza dla światowej ekonomii. Ale właściwie dlaczego to właśnie pieniądz stał się głównym paliwem rozwoju gospodarczego naszej cywilizacji, co decyduje o jego wartości i dlaczego warto mieć własną walutę? Odpowiedzi dostarcza historia.
2022-10-30
Opłaty i prowizje, czyli ile tak naprawdę płacimy za prowadzenie konta
Nawet 22 zł za prowadzenie konta i prawie 20 zł za obsługę karty płatniczej do rachunku – tyle nadal płacą klienci niektórych banków za podstawowe usługi związane z obsługą zwykłego rachunku. Pomimo upowszechnienia bankowości mobilnej i płatności bezgotówkowych banki nie zrezygnowały z opłat i prowizji za podstawowe usługi związane z prowadzeniem kont klientów indywidualnych.
2022-10-26
Sprawdź się w quizie ekonomicznym Prasowej Akademii Pieniądza
Czym jest elastyczność popytu, co to jest dochód rozporządzalny, gdzie najchętniej lokują swoje oszczędności Polacy – zapraszamy do rozwiązania quizu ekonomicznego. 
2022-10-13
Monety kolekcjonerskie i okolicznościowe NBP jako narzędzie edukacji historycznej i ekonomicznej
arodowy Bank Polski każdego roku emituje monety okolicznościowe, które oprócz wartości nominalnej czy kolekcjonerskiej, są istotnym elementem edukacji historycznej i ekonomicznej Kolekcje można budować opierając się na konkretnych seriach lub wybranej tematyce. Każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. 
2022-09-21
Pierwsi absolwenci IV edycji Prasowej Akademii Pieniądza
Czwarta edycja Prasowej Akademii Pieniądza ma już pierwszych absolwentów. Rundę podstawową testów zaliczyło w pierwszym podejściu 40 uczestników. Dla pozostałych 22 września zostanie uruchomiona sesja poprawkowa.
2022-09-12
Prasowa Akademia Pieniądza zaprasza dziennikarzy na bezpłatny warsztat w Warszawie
Prasowa Akademia Pieniądza zaprasza dziennikarzy, blogerów i influencerów zainteresowanych ekonomią i gospodarką na bezpłatny warsztat szkoleniowy w Warszawie, który odbędzie się już 16 września br.
2022-09-12
Rezerwy dewizowe Polski: znaczenie, struktura i przeznaczenie
Oficjalne aktywa rezerwowe Narodowego Banku Polskiego to obecnie ponad 154,1 mld euro. Istotnym elementem rezerw jest złoto, którego bank centralny zgromadził ok. 230 ton.   
2022-08-04
Zalicz testy i zdobądź prestiżowy certyfikat Prasowej Akademii Pieniądza
Jeszcze tylko do 16 września br. uczestnicy IV edycji Prasowej Akademii Pieniądza mogą rozwiązywać testy online. Do uzyskania prestiżowego certyfikatu wystarczy zaliczyć pięć sprawdzianów dostępnych na stronie http://akademia.pap.pl. 
AKTUALNOŚCI
2020-12-11
Interesujące, zrozumiałe, przydatne, pozwoliły mi dowiedzieć się więcej niż wiedziałem dotychczas - tak uczestnicy III edycji Prasowej Akademii Pieniądza ocenili projekt w ankiecie kończącej.
Większość respondentów pozytywnie recenzuje III edycję Prasowej Akademii Pieniądza (PAPIII). Na pytanie o ogólną ocenę projektu aż 83,3 proc. wskazało, że ocenia go "zdecydowanie dobrze". Ocenę "raczej dobrze" zaznaczyło 16 proc. Jednocześnie prawie 78 proc. respondentów wskazało, że zdecydowanie chciałoby wziąć udział w kolejnej edycji projektu PAPIII. Odpowiedź "raczej tak" zaznaczyło 20,37 proc., a tylko jedna osoba wskazała,  że "raczej nie". 

Bardzo dobre noty ankietowanych uzyskały też praktyczne warsztaty, które stanowiły główną oś całego projektu. Ich tematykę bardzo dobrze oceniło 79,17 proc. badanych, a dobrze 20,83 proc. Jednocześnie aż 88 proc. respondentów dobrze lub bardzo dobrze oceniło przydatność praktyczną warsztatów. 

Pozytywne noty uzyskały też poszczególne elementy projektu PAPIII, takie jak szkolenia online, wideo, publikacje edukacyjne, czy testy wiedzy. Zgodnie ze wskazaniami ankietowanych były one:
- interesujące (odpowiedź "zdecydowanie tak" 68,52 proc.; raczej tak 31,48 proc.) 
- zrozumiałe, zrealizowane przystępnym językiem ("zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 29,63 proc.)
- zawierały przydatne informacje i rady (zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 27,78 proc.; ani tak ani nie 1,85 proc.)
- pozwoliły mi dowiedzieć się więcej niż wiedziałem dotychczas (zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 29,63 proc.)
- uporządkowały moją wiedzę (zdecydowanie tak 61,11 proc.; raczej tak 35,19 proc.; ani tak, ani nie 3,70 proc.).

Ankietowani wskazywali też, że szkolenia online udostępnione na platformie akademia.pap.pl przyczyniły się do podniesienia ich wiedzy. Średnio ponad 70 proc. odpowiadających wskazywało, że przyrost ich wiedzy był "wysoki" lub "bardzo wysoki" po lekturze każdego z pięciu wykładów szkoleniowych. Przy czym najwyższe noty miały wykłady: "Warsztat dziennikarza ekonomicznego" (ponad 88 proc. wskazań  "bardzo wysoki" lub "wysoki") oraz "Wstęp do ekonomii" (81 proc. wskazań na "bardzo wysoki" lub wysoki").   

W ankiecie podsumowującej III edycję Prasowej Akademii Pieniądza wzięło udział 54 respondentów, z czego większość to dziennikarze i redaktorzy. 
 
Prasowa Akademia Pieniądza to szkolenie dla dziennikarzy zainteresowanych tematyką ekonomiczną. Celem projektu realizowanego przez PAP we współpracy z NBP było poszerzenie i uaktualnienie wiedzy ekonomicznej i podniesienie umiejętności warsztatowych w zakresie dziennikarstwa gospodarczego. Projekt oprócz części warsztatowej składał się z 5 szkoleń w formule e-learningowej dostępnych bezpłatnie po zarejestrowaniu na stronie akademia.pap.pl.