AKTUALNOŚCI
2022-01-19
Prasowa Akademia Pieniądza: trwa rejestracja na bezpłatne szkolenia dla dziennikarzy
Wystartowała rejestracja na IV edycję szkolenia "Prasowa Akademia Pieniądza" dla dziennikarzy i influencerów interesujących się problematyką gospodarczą. Projekt realizuje Polska Agencja Prasowa we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim.
2022-01-05
Ruszają zapisy na Prasową Akademię Pieniądza – szkolenie dla dziennikarzy i nie tylko
Ruszają zapisy na czwartą edycję Prasowej Akademii Pieniądza - bezpłatnego szkolenia, podczas którego dziennikarze, blogerzy i influencerzy poszerzą swoją wiedzę o ekonomii oraz nauczą się jak weryfikować gospodarcze fake newsy.
2020-12-11
Dobre opinie i wysokie noty uczestników dla Prasowej Akademii Pieniądza
Interesujące, zrozumiałe, przydatne, pozwoliły mi dowiedzieć się więcej niż wiedziałem dotychczas - tak uczestnicy III edycji Prasowej Akademii Pieniądza ocenili projekt w ankiecie kończącej.
2020-11-30
Zakończyła się III edycja Prasowej Akademii Pieniądza
Z dniem 30 listopada zakończyła się III edycja Prasowej Akademii Pieniądza. Wszystkie materiały edukacyjne pozostają jednak do dyspozycji dziennikarzy i blogerów interesujących się gospodarką i ekonomią.
2020-11-30
Pracownicze Plany Kapitałowe czyli oszczędzanie na emeryturę
Pracownicze Plany Kapitałowe to najmłodszy sposób odkładania pieniędzy na emeryturę. Na czym polega i czym się różni od innych form? 
2020-11-30
Kredyt – co trzeba o nim wiedzieć?
Czy kredyt na zakup mieszkania to zawsze kredyt hipoteczny? Czy zakup mebli czy sprzętu kuchennego na raty to kredyt czy pożyczka i jakie to ma znaczenie? Wyjaśniamy, czym różnią się kredyt konsumencki, hipoteczny czy komercyjny i jakie prawa i obowiązki ma kredytobiorca.
2020-11-30
Czym jest budżet Unii Europejskiej i jakie działania finansuje?
Budżet UE jest finansowany ze źródeł obejmujących określony procent dochodu narodowego brutto każdego państwa członkowskiego. Wydatki z budżetu wykorzystuje się na tak różnorodne działania, jak poprawa poziomu życia w uboższych regionach oraz zapewnienie bezpieczeństwa żywności.
2020-11-30
Wpływ czasu na wartość pieniądza. Jak to policzyć?
Z badań prowadzonych niezależnie przez różne instytucje wynika, że poziom wiedzy finansowej Polaków utrzymuje się na niskim poziomie. Tymczasem brak znajomości podstawowych pojęć i kategorii finansowych przekłada się na słaby system zarządzania budżetem domowym, niechęć do oszczędzania i inwestowania środków pieniężnych.
2020-11-30
Wybrane formy lokowania kapitału (lokaty i skarbowe papiery wartościowe)
Pandemia wpłynęła na wiele sfer aktywności ludzi na całym świecie. Niewątpliwie jedną z nich są zachowania konsumpcyjne i oszczędnościowe. Spadek dochodów związany m.in. ze wstrzymaniem aktywności części gospodarki powoduje, że gospodarstwa domowe przezornie wstrzymują się z niektórymi wydatkami i starają się oszczędzać. W niniejszym artykule przypominamy charakterystykę wybranych form lokowania kapitału.
2020-11-15
Stopy procentowe - czym są i jakie mają znaczenie
Zmiany stóp procentowych wpływają nie tylko na wysokość rat kredytów czy oprocentowanie lokat, ale oddziałują na całą gospodarkę. Czym właściwie są stopy procentowe, kto i w jaki sposób ustala ich wysokość oraz jak to wpływa na konsumentów i gospodarkę?
AKTUALNOŚCI
2020-12-11
Interesujące, zrozumiałe, przydatne, pozwoliły mi dowiedzieć się więcej niż wiedziałem dotychczas - tak uczestnicy III edycji Prasowej Akademii Pieniądza ocenili projekt w ankiecie kończącej.
Większość respondentów pozytywnie recenzuje III edycję Prasowej Akademii Pieniądza (PAPIII). Na pytanie o ogólną ocenę projektu aż 83,3 proc. wskazało, że ocenia go "zdecydowanie dobrze". Ocenę "raczej dobrze" zaznaczyło 16 proc. Jednocześnie prawie 78 proc. respondentów wskazało, że zdecydowanie chciałoby wziąć udział w kolejnej edycji projektu PAPIII. Odpowiedź "raczej tak" zaznaczyło 20,37 proc., a tylko jedna osoba wskazała,  że "raczej nie". 

Bardzo dobre noty ankietowanych uzyskały też praktyczne warsztaty, które stanowiły główną oś całego projektu. Ich tematykę bardzo dobrze oceniło 79,17 proc. badanych, a dobrze 20,83 proc. Jednocześnie aż 88 proc. respondentów dobrze lub bardzo dobrze oceniło przydatność praktyczną warsztatów. 

Pozytywne noty uzyskały też poszczególne elementy projektu PAPIII, takie jak szkolenia online, wideo, publikacje edukacyjne, czy testy wiedzy. Zgodnie ze wskazaniami ankietowanych były one:
- interesujące (odpowiedź "zdecydowanie tak" 68,52 proc.; raczej tak 31,48 proc.) 
- zrozumiałe, zrealizowane przystępnym językiem ("zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 29,63 proc.)
- zawierały przydatne informacje i rady (zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 27,78 proc.; ani tak ani nie 1,85 proc.)
- pozwoliły mi dowiedzieć się więcej niż wiedziałem dotychczas (zdecydowanie tak 70,37 proc.; raczej tak 29,63 proc.)
- uporządkowały moją wiedzę (zdecydowanie tak 61,11 proc.; raczej tak 35,19 proc.; ani tak, ani nie 3,70 proc.).

Ankietowani wskazywali też, że szkolenia online udostępnione na platformie akademia.pap.pl przyczyniły się do podniesienia ich wiedzy. Średnio ponad 70 proc. odpowiadających wskazywało, że przyrost ich wiedzy był "wysoki" lub "bardzo wysoki" po lekturze każdego z pięciu wykładów szkoleniowych. Przy czym najwyższe noty miały wykłady: "Warsztat dziennikarza ekonomicznego" (ponad 88 proc. wskazań  "bardzo wysoki" lub "wysoki") oraz "Wstęp do ekonomii" (81 proc. wskazań na "bardzo wysoki" lub wysoki").   

W ankiecie podsumowującej III edycję Prasowej Akademii Pieniądza wzięło udział 54 respondentów, z czego większość to dziennikarze i redaktorzy. 
 
Prasowa Akademia Pieniądza to szkolenie dla dziennikarzy zainteresowanych tematyką ekonomiczną. Celem projektu realizowanego przez PAP we współpracy z NBP było poszerzenie i uaktualnienie wiedzy ekonomicznej i podniesienie umiejętności warsztatowych w zakresie dziennikarstwa gospodarczego. Projekt oprócz części warsztatowej składał się z 5 szkoleń w formule e-learningowej dostępnych bezpłatnie po zarejestrowaniu na stronie akademia.pap.pl.