AKTUALNOŚCI
2022-09-21
Pierwsi absolwenci IV edycji Prasowej Akademii Pieniądza
Czwarta edycja Prasowej Akademii Pieniądza ma już pierwszych absolwentów. Rundę podstawową testów zaliczyło w pierwszym podejściu 40 uczestników. Dla pozostałych 22 września zostanie uruchomiona sesja poprawkowa.
2022-09-12
Prasowa Akademia Pieniądza zaprasza dziennikarzy na bezpłatny warsztat w Warszawie
Prasowa Akademia Pieniądza zaprasza dziennikarzy, blogerów i influencerów zainteresowanych ekonomią i gospodarką na bezpłatny warsztat szkoleniowy w Warszawie, który odbędzie się już 16 września br.
2022-09-12
Rezerwy dewizowe Polski: znaczenie, struktura i przeznaczenie
Oficjalne aktywa rezerwowe Narodowego Banku Polskiego to obecnie ponad 154,1 mld euro. Istotnym elementem rezerw jest złoto, którego bank centralny zgromadził ok. 230 ton.   
2022-08-04
Zalicz testy i zdobądź prestiżowy certyfikat Prasowej Akademii Pieniądza
Jeszcze tylko do 16 września br. uczestnicy IV edycji Prasowej Akademii Pieniądza mogą rozwiązywać testy online. Do uzyskania prestiżowego certyfikatu wystarczy zaliczyć pięć sprawdzianów dostępnych na stronie http://akademia.pap.pl. 
2022-07-15
Sprawdź się w trzecim quizie ekonomicznym Prasowej Akademii Pieniądza
Co to jest koszt alternatywny? Ile wynosiły aktywa rezerwowe Polski? Zapraszamy do rozwiązania kolejnego quizu ekonomicznego Prasowej Akademii Pieniądza. Na tych, którzy najtrafniej i najszybciej wypełnią odpowiedzą na pytania, czekają nagrody rzeczowe.
2022-07-11
Wybrano laureatów drugiego quizu ekonomicznego Prasowej Akademii Pieniądza
Niespełna pół minuty potrzebowali na rozwiązanie drugiego quizu ekonomicznego III edycji Prasowej Akademii Pieniądza jego laureaci. Do drugiego z serii quizów ekonomicznych Prasowej Akademii Pieniądza podeszło 42 internautów. Poprawnie na wszystkie siedem pytań odpowiedziało tylko 14 uczestników. 
 

2022-07-05
Fake newsy tematem webinaru Prasowej Akademii Pieniądza
Efektem rozwoju mediów społecznościowych i niespotykanej dotychczas prędkości rozprzestrzeniania się informacji jest wysyp fake newsów w nowych formach – przypomniała red. Anna Gwozdowska podczas webinaru Prasowej Akademii Pieniądza.
2022-06-09
Poznaliśmy laureatów pierwszego quizu Prasowej Akademii Pieniądza
Tylko pół minuty potrzebowali na rozwiązanie pierwszego quizu ekonomicznego III edycji Prasowej Akademii Pieniądza jego laureaci. 
2022-06-05
Jak walczyć z gospodarczymi fake newsami. Webinar przełożony na 23 czerwca!
Z powodu nagłej choroby eksperta termin webinaru na temat walki z fake newsami, który pierwotnie miał się odbyć 9 czerwca został przesunięty na 23 czerwca. Przepraszamy. 

2022-06-01
Sprawdź się w drugim quizie ekonomicznym Prasowej Akademii Pieniądza
Co to jest elastyczność popytu, jakie elementy tworzą dochód rozporządzalny? Zapraszamy do rozwiązania kolejnego quizu ekonomicznego Prasowej Akademii Pieniądza. Na tych, którzy najtrafniej i najszybciej wypełnią odpowiedzą na pytania, czekają nagrody rzeczowe.
AKTUALNOŚCI
2020-06-18
"W przestrzeni publicznej mamy obecnie prawdziwy wysyp twórczości, także z dziedziny gospodarki. Według badań przez 4 najbliższe lata wyprodukujemy tyle danych, ile w całej historii cywilizacji. Z rzetelnym dziennikarstwem ekonomicznym te teksty często jednak nie mają wiele wspólnego" – uważa red. Wojciech Kaźmierczak.

Redaktor Wojciech Kaźmierczak, który prowadzi praktyczne warsztaty dziennikarskie w ramach III edycji Prasowej Akademii Pieniądza przygotował dekalog dziennikarza ekonomicznego. To 10 zasad, które powinny być kompleksowo uwzględnione, by powstał rzetelny materiał gospodarczy.

Otwiera je zalecenie dostosowania materiału do odbiorcy. "Inaczej wszakże należy informować analityka w biurze maklerskim, inaczej przedsiębiorcę, czy emeryta" – zaznacza Kaźmierczak i dodaje, że z tą zasada ściśle wiąże się konieczność dostosowania zakresu tematycznego do celu, jaki sobie postawiliśmy. 


"Czy przestrzegamy przed czymś, czy zachęcamy do czegoś, analizujemy problem, a może dokumentujemy zjawisko? Nie wolno pomieszać tych celów, bo prowadzi to do rozmycia tematyki" – wskazuje redaktor.

Kaźmierczak w swoim dekalogu zachęca też do przykładania się do tytułu i leadu materiału. "Każdy autor chce wszakże, by jego tekst został dostrzeżony. A badania wskazują, że przeciętny internauta jednemu tekstowi poświęca średnio 3,5 sekundy. Czyli przeczyta tytuł, ewentualnie jedno zdanie i - jeśli go nie zainteresuje - przejdzie dalej" – zaznacza Kaźmierczak.

Wśród jego zaleceń jest też posługiwanie się poprawną polszczyzną. "Chodzi o język prosty, ale nie prostacki, przyjazny dla odbiorcy" - podkreśla. 


mp/